دیدار اعضای “اندیشکده سبا” با “حجةالاسلام و المسلمین نوری شاهرودی” سفیر سابق ایران در لیبی، عربستان سعودی و عمان

دیدار اعضای “اندیشکده سبا” با “حجةالاسلام و المسلمین نوری شاهرودی” سفیر سابق ایران در لیبی، عربستان سعودی و عمان

حجه الاسلام نوری خاطرنشان کرد: در زمانی ویزای عمان یکی از سخت‌ترین ویزاهای منطقه بود که با پیگیری‌هایی که در سفارت داشتیم را فرودگاهی کردیم. ایشان همچنین ۳ عنصر مهم در عرصه تجارت بین‌الملل و ازجمله عمان را امور بانکی، سهولت در رفت‌وآمد و حمل‌ونقل دانستند و بیان داشتند عمده حمل‌ونقل با لندی کرافت صورت می‌گیرد که ما تعداد آن را افزایش دادیم.

ایشان همچنین در حوزه تجاری خاطرنشان کردند: حجم زیادی “گندله” از ایران به عمان می‌رود و برای تبدیل سنگ‌آهن به آهن به کار می‌رود. عمان به شهر سفید معروف است. همچنین لبنیات کاله و میهن نیز به عمان صادر می‌گردد و نیز در حوزه میوه و تره‌بار نیز به عمان صادرات داریم. مجموعه لوازم بهداشتی مانند سنگ بسیار از ایران می‌رود.

در ادامه سفیر سابق ایران در عمان حوزه گردشگری را یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها دانستند و افزودند: بین ایران و عمان، “کلاردشت” با حضور حدود 20 هزار نفر در برخی ایام سال، پررونق و آباد شده است. ایشان همچنین در حوزه کشاورزی عمانی‌ها را مشتاق ‌به کاشت زیتون دانست. در انتها حجه الاسلام نوری شاهرودی روابط ایران با عمان را تاریخی ارزیابی نمود و اظهار امیدواری نسبت به روند جاری در جهت افزایش تعاملات ایران و عمان نمود.

محمد بهمن آبادی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *